Kings Of Leon «Only By The Night

Lat stadion-rock 

Tennesse retro-rockerne er i ferd med å bli den rufsete broren til U2 og Coldplay. Produksjonen er storslagen og sparsommelig. Og hvert album har singler som får A-rotasjon på radio. Kings Of Leon greidde det The Black Crowes aldri maktet. Enkle rockelåter med episke kvaliteter. En vokalist med en særdeles skjør og rusten stemme – med en knekk i som får det til å gå kaldt nedover ryggen. Singelen  ”Sex On Fire” og ”Use Somebody” er albumet to beste spor. Men albumet som helhet fremstår seigt og tregt. Dette er bandets ”Achtung Baby”, men uten at man blir sittende ytterst på stolkanten og sitre av spenning. Jeg har forsøkt, men uansett hvor mye jeg hører av ”Only By The Night” så sitter jeg ikke tilbake med noe. Jeg føler meg tom. Ja, nesten lurt. Det blir som å kjøre Lada. Den frakter deg til du skal, men kjøreopplevelsen er ikke noe å trekke på smilebåndet av.

Legg igjen en kommentar

